Τρίτη, 27 Δεκεμβρίου 2011

Η ψευδαισθηση της στατικοτητας

Λοιπον! παμε παλι στα υπαρξιακα!
Η στατικοτητα και η ρευστοτητα-σχετικοτητα...
Ο Πλατωνας μιλαγε για την ουσια των πραγματων,τις Ιδεες,που ειναι αιωνιες κι αναλλοιωτες.Αντιθετα,οι σοφιστες ελεγαν οτι τιποτα δεν ειναι στατικο και απολυτα παντα και παντου-ηταν δηλαδη σχετικιστες.
Ενας φιλοσοφος,ο Πυρρων νομιζω, ειχε πει : 'δεν υπαρχει τιποτα καλο η κακο η αδικο.Ολα καθοριζονται απο τις εκαστοτε κοινωνικες αποψεις'
Καταλαβαινετε ομως ποσο μακιαβελικο ειναι αυτο?Ενα συμπαν χωρις σωστο η λαθος,ή ουσια ειναι ενα συμπαν διχως σκοπο η νοημα.
Αντιθετα ο Πλατωνας εψαχνε την ουσια πχ της καλοσυνης με τροπο που ποτε δε θα μπορουσε να αλλαξει η ακυρωθει.Εψαχνε για νοημα.
Ομως ας δουμε τα παραπανω υπο ενα κοινωνικο πρισμα.Ετσι κι αλλιως δε σκοπευω εγω να δωσω απαντηση σχετικα με αυτα!
Οι ανθρωποι εχουν αναγκη να πιστευουν οτι η ζωη τους εχει ενα νοημα.Για σκεφτειτε,τι γινεται οταν αναδυεται μια νεα ιδεα στο κλειστο συστημα της ανθρωπινης κοινωνιας?Πχ οτι οι γκει ειναι φυσιολογικοι και ισοτιμοι με τους στρειτ?
Ειναι απλο : απειλειται το υπαρχον  συστημα αξιων.Ο μεσος ανθρωπος σκεφτεται : μα μεχρι σημερα ηξερα πως ημουν ανδρας κι ανωτερος(σε σχεση με τους 'κουνιστους'-η συγκριση απαιτει ενα σημειο αναφορας).Αν οι γκει ειναι φυσιολογικοι και ισοι,τι σημαινει αυτο για μενα?Πως θα καθοριζομαι?Κι αν το συστημα μου που θεωρουσα αυτονοητο εκανε λαθος σε αυτο το θεμα,που αλλου ηταν λαθος?Αν γινει αυτη η αλλαγη,τι αλλο θα ακολουθησει?το χαος?
Αυτος ο φοβος φαινεται απο τις παιδιαστικες δηλωσεις μερικων ομοφοβικων του τυπου 'αν επιτρεψουμε στους γκει να παντρευονται,γιατι μετα να μην επιτρεπουμε και τους γαμους μεταξυ ανθρωπων και ζωων?'
η  'οι γκει θελουν να διαφθειρουν το θεσμο του γαμου και να καταστρεψουν την οικογενεια(!)'
η 'που παει ο κοσμος?κατα διαολου!'

Αυτες οι δηλωσεις δεν ευσταθουν λογικα,αλλα συναισθηματικα βγαζουν νοημα : δειχνουν το φοβο του κοινωνικου υποκειμενου οτι αν καταρρευσει ενα κομματι του συστηματος ηθικης κι αντικατασταθει με ενα νεο,θα καταρρευσει και το υπολοιπο,κι μαζι με αυτο,η ταυτοτητα του ατομου κι το νοημα της ζωης του.Ειναι ο φοβος της σχετικοτητας και της ελλειψης μιας απολυτης και βεβαιης αληθειας,που καλυπτεται με τη ψευδαισθηση της στατικοτητας : οι ανθρωποι πειθουν τους εαυτους τους οτι τα πραγματα ηταν ετσι 'απο παντα' -οι γκει και καλα θεωρουνταν κατωτεροι σε ολες τις κοινωνιες σε ολες τις χρονολογιες..οτιδηποτε αλλο πρεπει να ειναι προπαγανδα του γκει λομπι κι των ιλουμινατι!Η λεξη συντηρητισμος απο μονη της δηλωνει αυτη την αληθεια-την αναγκη για διατηρηση των αξιων παρα τις αλλαγες που γινονται στον κοσμο,καθως αυτες οι αξιες κι η καθεστηκυια κοινωνικη δομη ειναι θετικη για το συντηρητικο υποκειμενο.
Αυτο βεβαια (η διαστρεβλωση πληροφοριων ) γινεται με τους μηχανισμους οπως η γνωστικη προκαταληψη,η ταση του ανθρωπου να ειναι θετικα προσκειμενος(ευπιστος) σε πληροφοριες που προκαλουν θετικα συναισθηματα στον ιδιο,αναλογα με τις πεποιθησεις του,κι αρνητηκα(δυσπιστος) σε οσες τις αμφισβητουν.Θα μπουμε σε πιο πολλες λεπτομερειες για αυτο συντομα..

7 σχόλια:

  1. Διαβάζοντας το, έχω την ανάγκη να πιω.

    Ωστόσο σου αξίζουν πλήθη συγχαρητηρίων καθώς ήταν μια υπέροχη ανάρτηση. Πραγματικά! Πριν από μερικά χρόνια έτυχε να ασχοληθώ για μια έρευνα στο αντικείμενό μου σχετικά με τα συστήματα αξιών. Απίστευτες πληροφορίες !


    Χ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ευχαριστωωω :)
    αλλα γιατι θες να πιεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ασχετο!πωας σας φαινεται η νεα μακαβρια διακοσμηση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατί το διάβασα μονοκοπανιά και όσο να πεις...

    Όσο για τη νέα μακάβρια διακοσμηση είναι πιο όμορφη από την προηγούμενη. Παχιά δεντράκια, με πολύχρωμα φωτάκια και λαμπίτσες δίπλα από ένα τζάκι, πολυ κλισέ πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μια πολύ απλουστευμένη αναγωγή: καλό είναι ό,τι μας προκαλεί ευεξία κι ευδαιμονία. Κακό είναι ό,τι δεν θα θέλαμε να προκαλεί ο άλλος σ' εμάς. Από κεί ξεκινώντας, καί σωστά ηθικά διδάγματα βγάζουμε και σταθερές (για μας) αξίες, μέσα σ' ένα σύμπαν όπου τα πάντα είναι σχετικά.
    Ό,τι καλύτερο εύχομαι για το 2012.
    Ξενικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή